Türkçe




Emlak Vergi Beyannamesi

EMLAK VERGİ BEYANNAMESİ

Emlak vergi beyannamesi her dört yılda bir genel beyan döneminde mükelleflerin bağlı bulundukları ilgili belediyelere verilir.

KİMLER BİNA, ARAZİ BEYANNAMESİ VERECEKTİR?

* Binanın maliki, varsa intifa hakkı sahibi, her ikisi de yok ise binaya ve araziye malik gibi tasarruf edenler bina, arazi beyannamesi vereceklerdir.
* Velayet altında bulunan çocukların mükellef olması halinde beyanname çocuklar adına düzenlenecek ancak velisi tarafından imzalanacaktır.
* Bir binaya müşterek mülkiyet halinde malik olanlar hisseleri oranında mükelleftirler.
* İştirak halinde mülkiyette ise malikler emlak vergisinden müteselsilen sorumludurlar.
* Beyanname vekaletname ile verilebilir. 
* Vekaletin bir örneğinin beyannameye eklenmesi gereklidir.
* Beyanname elden verilebileceği gibi posta ile taahhütlü olarak gönderilebilir.
* Genel beyan döneminde belirlenen emlak vergi değerleri V.U.K göre Bakanlar Kurulunca her yıl belirlenen yeniden değerleme oranında ilgili belediyelerce otomatik olarak arttırılacaktır. Mükelleflerin bu arttırımlar için yeniden beyanname vermeleri gerekmemektedir.
* Beyannameye konu olan taşınmazın el değiştirmesi halinde satıcı satışın yapıldığı takvim yılı içinde ilgili belediyeye bildirmek, taşınmazın alıcısı ise aynı takvim yılı içerisinde beyanname vermek zorundadır.

EMLAK VERGİSİ NE ZAMAN ÖDENİR?

Emlak Vergisi yasal olarak iki eşit taksitte alınır.
1. Taksit ödemesi Mart-Nisan- Mayıs ayları içinde
2. Taksit ödemesi Kasım ayında yapılmaktadır.

EMLAK VERGİSİNİ KİMLER ÖDEMEYECEKTİR?

* Gaziler
* Şehitlerin dul ve yetimleri
* Emekli aylığı dışında başka geliri olmayan emekliler, tek konutu dışında aynı veya değişik belediye sınırları içinde gelir getirmeyen işyeri, arsa veya araziye sahip olmaları halinde de, konutları için Emlak Vergisi ödemeyecekler.
* Hiç geliri olmayan ve tek konutu bulunan kişiler de, Emlak Vergisi ödemeyecekler. Ancak, bu durumlarını belgelemeleri gerekmektedir. Bu durumda olanların; gelir vergisi mükellefi olmadıklarına dair, ikametgahlarının bulunduğu yerdeki vergi dairesinden alacakları belgeyi, aktif sigortalı olmadıklarına ilişkin Emekli Sandığı, Bağ-Kur ve SSK'dan alacakları belge ile birlikte, ilgili belediyeye vermeleri gerekiyor.
 



21/11/2024 Gün Ortalama:0  Bugün194 ziyaret var  Sitede 1 Kişi var  IP:3.142.131.51